среда, 23 мая 2018 г.

Esquema de remessa de forex


Remessas para fora.
Quando se trata da felicidade daqueles especiais para você, as milhas simplesmente desaparecem. Com as remessas do HSBC, seja apoiando a educação de seus filhos no exterior ou oferecendo amadas em seu primeiro Ano Novo longe de casa, é fácil remeter a felicidade para seus entes queridos em qualquer lugar do mundo.
Transferência bancária.
Transferência mais rápida e suave de dinheiro da sua conta HSBC Índia para a conta do beneficiário no exterior Este serviço é oferecido aos clientes residentes e não residentes do Banco, sujeito à adesão às diretrizes regulatórias locais.
Visão global e transferência global.
Quando se trata de gerenciar suas finanças em todo o mundo, experimente a conveniência com um clique. Através do Global View, ligue e gerencie suas contas no exterior do HSBC em um único login. Você também pode transferir entre suas contas HSBC através de transferências globais. Os rendimentos são creditados na conta do beneficiário dentro de 2 dias úteis #.
# O termo "dias úteis" refere-se a dias que são dias úteis do banco no país de remessa e na Índia.
As transferências globais permitem que você transfira dinheiro online entre suas contas HSBC Premier / Advance internacionais vinculadas no Global View. Os clientes do HSBC Premier não são cobrados quaisquer encargos, exceto os impostos aplicáveis. Para os clientes HSBC Advance, será cobrada uma taxa de serviço, além do aplicável. impostos $$ por cada transferência feita, conforme o cronograma de cobrança do serviço.
Como fazer uma transferência global externa?
Faça o login no HSBC Internet Banking usando seu * ID de usuário e senha Clique na 'Vista global' e na guia 'Transferência global' Selecione os países 'De' e 'Para' para sua transferência Selecione a conta e a quantidade de saída que deseja transferir Pré-visualização taxas de câmbio aplicáveis ​​** Escolha fazer transferências futuras ou recorrentes Selecione o "Finalidade da remessa" para sua transferência, envie e complete sua transação.
* Consulte a Central de Ajuda para obter mais detalhes.
** As taxas de câmbio estão sujeitas a alterações sem aviso prévio. As transferências de moeda estrangeira provenientes da Índia estão sujeitas às restrições aplicáveis ​​ao abrigo da Lei de Gestão de Câmbio, de 1999.
Cheques / rascunhos cambiais estrangeiros.
O Banco oferece-lhe os serviços de emissão de créditos em moeda estrangeira em todas as principais moedas. Este serviço é oferecido aos clientes residentes e não residentes do Banco.
Como se candidatar a projetos de moeda estrangeira?
Visite o seu banco mais próximo e envie os documentos devidamente assinados necessários para a emissão de um projeto de moeda estrangeira. Encargos podem ser aplicáveis ​​às transferências do país de origem e de recebimento (Consulte a seção de cobrança do serviço para obter mais detalhes)
Para saber mais, entre em contato com o HSBC Relationship Manager ou visite o mais próximo HSBC Índia.
&cópia de; Copyright 2018. Hongkong e Shanghai Banking Corporation Limited, Índia (HSBC Índia). Incorporado em Hong Kong SAR com responsabilidade limitada. Todos os direitos reservados.

Esquema de Remessa Liberalizado e Envio de fundos no exterior.
Como um indiano residente, você pode querer enviar dinheiro para o exterior para as crianças por suas despesas de educação ou você pode querer pagar dinheiro pela manutenção de um parente próximo no exterior. Você pode precisar de câmbio para uma viagem privada ou de negócios ou tratamento médico no exterior. O que você faz?
Bem, você pode comprar câmbio de um revendedor autorizado bancos, trocadores de dinheiro, entidades como Thomas Cook e Cox & amp; Reis e selecionados NBFCs. O Reserve Bank facilitou as regras de compra de divisas pelos residentes para as transações permitidas. Você não precisa de aprovação do Banco de Reserva para comprar câmbio até certo limite.
Você pode usar o Plano de Remessa Liberalizado (LRS) para comprar ou remeter moeda estrangeira até USD 250,000 para transações permitidas.
O que é o regime de remessa liberalizado (LRS)? Quais são as transações permitidas sob LRS? Quais são os documentos necessários para fazer remessa ou comprar moeda estrangeira? Como faço o pagamento? E se eu precisar remeter mais em casos específicos? Nesta publicação, vou tentar responder a essas perguntas.
Esquema de Remessa Liberalizado (LRS)
De acordo com o LRS, os residentes podem remeter até US $ 250.000 por ano financeiro para as transações de capital e conta corrente permitidas (ou uma combinação de ambos). Somente indivíduos residentes (incluindo menores de idade) estão autorizados a remeter fundos para o exterior sob LRS. Em caso de menores de idade, o formulário de declaração LRS deve ser assinado pelo tutor.
Para remessas de acordo com o LRS, a aprovação do Banco de Reserva não é necessária.
Os não residentes não podem remeter fundos para o exterior sob LRS.
Não é que os não residentes não podem remeter fundos para o exterior. É apenas que eles não podem remeter sob o regime liberalizado de remessa (LRS).
Não existe restrição à frequência das transações ao abrigo do LRS. No entanto, o montante total de câmbio comprado ou remitido não deve exceder USD 250,000 ou seu equivalente no exercício.
Transações de contas correntes permitidas em LRS.
Visitas privadas a qualquer país (exceto Bhutão e Nepal) Presentes ou doações Ir para o exterior para emprego Emigração Manutenção de parentes próximos no exterior. Relativa de acordo com a Seção 6 da Lei das empresas Viagem de negócios Tratamento médico no exterior Educação no exterior Qualquer outra transação da conta corrente permitida de acordo com a FEMA.
Transações de contas de capital permitidas sob LRS.
Abertura de uma moeda em moeda estrangeira no exterior Transferência de dinheiro para contas de moeda estrangeira no exterior Compra de imóveis no exterior Realização de investimentos no exterior Objeto de compras de arte sujeito a disposições da Política de Comércio Exterior existente Empréstimos e presentes em Rúpias indianas para parentes próximos NRI / PIO Reembolso de um empréstimo no exterior Aproveitou enquanto você não era residente.
Aponta para nota para LRS.
Os bancos não têm permissão para oferecer qualquer tipo de facilidades de crédito para facilitar as remessas da conta de capital sob LRS.
Para remessas de contas de capital, você deve ter mantido a conta bancária com o banco pelo menos um ano antes de fazer essa remessa. Não há tal restrição para remessas de contas correntes.
Você precisa designar um ramo do revendedor autorizado através do qual todas as remessas do Plano serão feitas.
Por favor, entenda o limite de USD 250,000 é o limite global para remessa / compra de moeda estrangeira para todas as transações de conta corrente e de capital listadas acima. Por exemplo, se você enviar / desenhar US $ 100.000 para fazer investimentos no exterior, o limite abaixo de LRS seria reduzido em US $ 100.000 para o exercício, ou seja, você pode remeter apenas US $ 150.000 (no mesmo exercício) para qualquer transação permitida .
Se você violar o limite de US $ 250.000 para o exercício, você precisará da aprovação do Banco de Reserva para compra adicional de câmbio / remessas.
Existe uma exceção à regra em caso de tratamento médico, educação no exterior e emigração. Nestes casos, você ainda pode enviar mais de USD 250,000 sem aprovação da RBI se você produzir certos documentos. Se o Revendedor Autorizado estiver satisfeito com os documentos, ele pode permitir que você envie mais de US $ 250.000 sem a aprovação do RBI. O caso do tratamento médico e educação no exterior é discutido mais tarde na publicação.
Mesmo o saque de câmbio (notas de moeda) para os fins mencionados acima é subsumido sob LRS. Assim, se você tirar US $ 4.000 para uma visita privada, o limite abaixo de LRS será reduzido em US $ 4.000 para o exercício.
Tratamento médico no exterior.
Este limite para esta cabeça também é subsumido em LRS.
Você pode remeter até USD 250,000 ou seu equivalente sem qualquer estimativa do médico.
Se o valor exceder USD 250,000, você precisa fornecer estimativas de custo de um médico ou hospital na Índia ou no exterior. A aprovação do RBI não é necessária neste caso. No entanto, o banco revendedor autorizado deve estar satisfeito com os documentos apresentados.
Assim, as restrições de remessa não prejudicarão a qualidade do tratamento médico que você pode pagar no exterior.
A pessoa que acompanha o paciente como atendente também pode remeter até US $ 250.000 por ano financeiro.
Estudantes indo para o exterior.
A remessa sob esta cabeça também é subsumida sob LRS.
Como com o tratamento médico, você não precisa fornecer nenhuma estimativa para remessa até US $ 250.000 por ano financeiro. No entanto, o revendedor autorizado (banco ou instituição) pode permitir a remessa superior a USD 250,000 com base na estimativa de custo da universidade estrangeira. A aprovação do RBI não é necessária nesse caso.
Aponte para Nota: de acordo com a FEMA, os estudantes são considerados NRI a partir do primeiro dia (de se mudar para o exterior para estudos). Assim, eles podem fazer uso de todas as instalações de remessa disponíveis para o NRI. Eles podem remeter até US $ 1 milhão de suas contas NRO por ano financeiro.
Empréstimo / Presente para NRI / PIO close relative sob LRS.
Como residente, você pode oferecer empréstimos de Rúpia a parentes próximos de NRI / PIO sujeitos a certas condições.
O empréstimo deve ser livre de juros e o prazo mínimo deve ser de 1 ano. O valor do empréstimo deve ser creditado na conta NRO do parente íntimo NRI / PIO. O montante do empréstimo não deve ser remetido fora da Índia. O montante do empréstimo deve ser utilizado para os requisitos ou negócios pessoais do mutuário na Índia. O montante do empréstimo não pode ser investido em fundos de crédito, Nidhi Company, atividades agrícolas ou de plantações, negócios imobiliários (com exceções) ou utilizados para construção de casas de fazenda ou comércio de TDRs. O reembolso do empréstimo deve ser feito através de remessas para dentro ou através de débito para contas NRO, NRE ou FCNR ou fora da venda de garantia contra a qual esse empréstimo foi concedido.
Por favor, note que o montante do empréstimo da rupia deve ser considerado em LRS e seu limite LRS para o exercício diminuirá pelo valor do empréstimo. Portanto, o limite de US $ 250.000 por ano financeiro, de acordo com o LRS, também se aplica a esses empréstimos.
O parente próximo é relativo de acordo com a Seção 6 da Lei das Companhias. Relativo inclui pais, avós, irmãos e seus cônjuges, filhos e seus cônjuges e netos e seus cônjuges.
Presente em Rúpias Indianas ou Moeda Estrangeira para parentes próximos não residentes é também subsumido em LRS.
Observe que você (o Indiano residente) não pode oferecer, em moeda estrangeira, a outro residente para creditar a conta de moeda estrangeira deste último aberta em conformidade com o LRS.
O que você não pode fazer sob LRS?
Você não pode remeter dinheiro sob LRS para fins:
Proibido nos termos do Anexo I (remessa de ganhos de loteria, receita de corrida / equitação, ou para compra de bilhetes de loteria, etc.) de FEM (Regras de Transação de Conta Corrente), 2000. Restringido no Anexo III (passeios culturais, publicidade em mídia impressa estrangeira etc.) de FEM (Regras de transação de conta corrente), 2000. Remessas de contas de capital para países identificados pelo Grupo de Trabalho de Ação Financeira (FATF) como países e territórios não cooperativos. Remessa para margem / margem de chamadas para câmbio estrangeiro / contraparte estrangeira Remessa para compra de obrigações convertíveis em moeda estrangeira (FCCBs) emitidas por empresas indianas no mercado secundário no exterior Remessa para negociação em câmbio no exterior As remessas para indivíduos e entidades identificadas pela RBI como representativas significativas risco de atividades terroristas.
Lei do imposto sobre o rendimento e FEMA.
Suas remessas para não residentes no exterior serão regidas pela FEMA (Foreign Exchange Management Act). Além disso, os bancos revendedores autorizados precisam garantir que sua remessa esteja em conformidade com as leis do imposto de renda, ou seja, o imposto foi devidamente pago sobre os fundos que estão sendo remitidos e o TDS, se algum deles foi deduzido.
A RBI não emite nenhuma instrução ao abrigo da FEMA sobre o procedimento a seguir para garantir a conformidade com o imposto de renda. De acordo com a Regra 37BB da Lei do Imposto de Renda, você pode ter que fornecer uma declaração sob o Formulário 15 CA e um certificado CA sob o Formulário 15 CB. O certificado da CA é garantir que o TDS apropriado tenha sido deduzido para o pagamento / remessa proposto.
Documentos necessários para remeter dinheiro para o exterior.
Para remessas no exterior, você pode ser obrigado a fornecer informações nas quatro formas:
Formulário A2 (Requerido de acordo com a FEMA) Aplicação cum Declaração para compra de divisas de acordo com LRS (Obrigatório de acordo com a FEMA) Formulário 15 CA (Requerido de acordo com a Lei do Imposto de Renda) Formulário 15 CB (Requerido de acordo com a Lei do Imposto de Renda)
A apresentação do formulário 15 CA e do formulário 15 CB não é exigida em certos casos (conforme especificado na Regra 37BB).
Como eu entendi, a regra 37BB isenta a apresentação do Formulário 15CA ou do Formulário 15CB para transações de conta corrente de acordo com a LRS. Isso se torna aplicável a partir de 1º de abril de 2018.
É obrigatório fornecer o Número de Conta Permanente (PAN) para fazer a remessa sob LRS.
Existe uma exceção.
Para remessas até US $ 25.000 para todas as transações de contas correntes permitidas, você só precisa fornecer uma carta simples ao banco contendo seu nome e endereço (e do beneficiário) e o propósito da remessa. No entanto, para tais casos, o pagamento para compra de divisas será efetuado através de débito direto para sua conta bancária ou através de um cheque ou um rascunho da demanda. Para remessas de US $ 25.000, o revendedor autorizado não pode insistir em PAN.
Para montantes mais elevados, você deve fornecer o Formulário A2 e a Declaração de Aplicação de acordo com o LRS e o Formulário 15 CA e 15CB, se aplicável.
Os documentos podem variar de acordo com a finalidade da remessa. Consulte a lista de documentos necessária para remessas para diversos fins no site do ICICI Bank.
Certifique-se, na realidade, que os Comerciantes Autorizados podem até insistir em documentos extras (digamos Form 15 CA e 15 CB para transações de conta corrente) para estarem no lado mais seguro.
Qual o papel desempenhado pelos Comerciantes Autorizados?
Os revendedores autorizados são pessoas / entidades que foram autorizadas pelo Banco de Reserva a negociar em câmbio. Quase todos os bancos proeminentes figuram na lista.
As remessas de acordo com o LRS não requerem aprovação RBI. A RBI delegou o poder aos revendedores autorizados. O revendedor autorizado (bancos ou entidades como Thomas Cook) tem que se certificar de que a remessa / retirada de moeda estrangeira não é contrária à FEMA ou à Lei do imposto sobre o rendimento.
Para o cumprimento da FEMA, pode confiar no Formulário A2 e declaração sob LRS.
Para o cumprimento da Lei do Imposto de Renda, ela dependerá do Formulário 15 CA e do Formulário 15 CB, se necessário.
Além disso, também deve seguir diretrizes KYC e regras anti-lavagem de dinheiro antes de efetuar a remessa.
Como pago pela compra de moeda estrangeira?
O revendedor autorizado deve garantir que o pagamento para compra de divisas esteja sendo feito com fundos pertencentes ao remetente.
Portanto, o pagamento para compra de divisas deve ser feito por cheque / demanda de rascunho / cartão de débito / cartão de crédito / ordem de pagamento / banco líquido.
Existe uma pequena exceção.
Você pode fazer pagamento em dinheiro por um valor que não exceda Rs 50,000 para compra de moeda estrangeira para viagens no exterior (para visita particular ou qualquer outro propósito).
Retornando NRIs.
Uma vez que você retornou à Índia permanentemente, as restrições que se aplicam aos residentes serão aplicadas a você também. Então, você também pode usar o regime liberalizado de remessa para compra de divisas.
Se você está retornando para a Índia de forma permanente, você pode manter seu dinheiro repatriável ao transferir dinheiro em depósitos / contas FCNR e NRE para a conta RFC. O dinheiro na conta RFC continua totalmente repatriável e você pode usá-lo para remessas no exterior. As remessas de contas de RFC não são consideradas sob LRS. Assim, você pode facilmente remeter o quanto quiser.
Como envio dinheiro para o exterior?
Eu tinha lido um excelente artigo no LiveMint intitulado Melhores rotas para enviar dinheiro no exterior. Abrange as várias formas de enviar dinheiro para o exterior. Recomendo que você passe por este artigo Mint.
Disclaimer: Esta é uma representação muito simplista da FEMA e da Lei do Imposto de Renda. Você não deve basear suas decisões exclusivamente nas informações fornecidas nesta publicação.
Seus comentários são vitais para a saúde do blog. Compartilhe sua experiência / insumos na seção de comentários.
Crédito de imagem: eFile989, 2018. A imagem original e informações sobre direitos de uso podem ser baixadas do Flickr / eFile.
Deepesh Raghaw.
Últimas mensagens de Deepesh Raghaw (ver todos)
Revisão: LIC Jeevan Shiromani (Benefício, Recursos, Devoluções): você deve investir? - 20 de janeiro de 2018 Razão de Liquidação de Reclamações da IRDA das Companhias de Seguros de Vida para o ano fiscal 2018-2017 - 14 de janeiro de 2018 Última PPF, Sukanya Samriddhi, SCSS, Taxa de Juros do Plano de Poupança Pequena (janeiro-março de 2018) - 10 de janeiro de 2018 13 Coisas para saber sobre Govt. da Índia 7.75% de obrigações de poupança (passíveis), 2018 - 5 de janeiro de 2018.
Publicações relacionadas:
Interações do leitor.
Artigo muito bom e elaborado. É sempre uma questão complexa quando um residente ou um repatriado da NRI quer mandar dinheiro para o exterior. Eu acredito que este artigo me ajudou a entender o procedimento de forma clara. Muito obrigado por este artigo valioso.
Deepesh Raghaw diz.
Obrigado Nandan. É bom saber que você achou útil o post.
J S Martin diz.
Tenho alguma clareza com a sua citação de declaração e # 8220; Como um indiano residente, você pode querer enviar dinheiro para o exterior para as crianças por suas despesas de educação ou você pode querer pagar dinheiro pela manutenção de um parente próximo no exterior e # 8221; Unquote. No entanto, você apreciará se você pode esclarecer o seguinte: 1. Meu filho está estudando nos EUA, seja como um pai, eu deveria remeter USD para ele sob LRS ou não-LRS para i) Taxas diretamente para a Universidade e para ii) Manutenção ( close relative - son)? Meu banco ICICI estava remando sob Non-LRS ?. Existe algum problema ou requisito se for remetido em não-LRS? Se um pai pode usar o Non-LRS ou o LRS para remeter para a taxa de educação e manutenção do filho?
Deepesh Raghaw diz.
Eles deram algum motivo para que você possa fazê-lo sob o LRS?
Quais documentos eles pedem que você envie para remessa?
Como eu vejo, tais remessas (por taxa e manutenção) são permitidas sob LRS. Portanto, o banco ICICI deve permitir essas transações de acordo com a LRS.
Eu não sou um especialista em FEMA, mas não vejo nenhum problema, mesmo que você mande no âmbito do LRS.
J S Martin diz.
Obrigado pela resposta do Sr. Raghaw. Primeira vez, tive que enviar uma cópia do passaporte / VISA / I-20 e, por fim, detalhes bancários da Universidade / filho que ele abriu depois de chegar lá. Eles disseram que o LRS é para a educação de si mesmo. ou seja, se meu filho deve enviar sua conta, pode ser o LRS. Então, com o seu artigo informativo, é evidente que posso usar o LRS. Obrigado mais uma vez.
Deepesh Raghaw diz.
Muitos regulamentos estão sujeitos a interpretação. Revisei os regulamentos mestres depois de ler sua resposta. E o regulamento pode ser interpretado dessa maneira (LRS apenas para auto-educação). No entanto, no Schedule III, há uma menção de qualquer transação de conta corrente de acordo com o LRS. Na minha opinião, o envio da taxa da faculdade para a educação das crianças será qualificado como transação da conta corrente no âmbito do LRS.
Para ser honesto, estes são aspectos operacionais. O banco pode estar no melhor conhecimento das coisas.
Assim que seu filho se mudar para o exterior para a educação, ele não pode usar LRS como ele é NRI sob FEMA. No entanto, ele pode enviar até US $ 1 milhão de sua conta NRO todos os anos. Mas sim, ele pode usar o LRS antes de se mudar para estudos pela primeira vez.
De acordo com o último plano mestre do Fed no 7 e 8 datado de janeiro de 2018, eles dizem que, sob os fundos do LRS, pode ser usado para emigração até $ 250,000 em um ano financeiro para um indivíduo. Teheran como o plano mestre da FED nº 6 datado de julho de 2018 afirma que os fundos transferidos ao abrigo do LRS não podem ser utilizados para fins de emigração.
Então, agora com a última regra do RBI no plano mestre 7 e 8, podemos usar esses fundos para fins de emigração? Você poderia ajudar a esclarecer?
Deepesh Raghaw diz.
Como eu entendo, você está se referindo às Direções Mestres 7 e 8 datadas de 1º de janeiro de 2018 e na Circular Mestre no. 6 em julho de 2018.
Na verdade, a direção mestre 7 é sobre o LRS.
Como eu vejo, a remessa para a emigração é permitida sob o LRS sob os dois.
ou senti alguma coisa?
Embora seja mencionado na Direção Mestre de 2018, penso que ainda existe alguma restrição ao abrigo da LRS para a imigração.
KVS Krishnan diz.
Prezado Sr. Deepesh ji,
Uma pessoa indo para o exterior se dedica a comprar roupas e itens pessoais e paga através do seu cartão de crédito. Quando ele recebe a conta CC, ele paga através do INR. Devemos incluir essas despesas nos limites da LRS.
agradecendo-lhe o seu esclarecimento.
Deepesh Raghaw diz.
Prezado Sr. Krishnan,
O limite máximo de US $ 250.000 da LRS não se aplica aos cartões de crédito enquanto você está viajando para o exterior. Contudo, o limite do cartão de crédito estabelecido pelos bancos será aplicado.
Como eu entendo, tais despesas com cartões de crédito estão fora do LRS e, portanto, não serão incluídas nos limites da LRS.
Por favor, entenda que não sou especialista em regulamentos da FEMA.
KVS Krishnan diz.
Rajeev Nalladat diz.
Posso comprar um produto de investimento de montante fixo de um fornecedor offshore usando a conta de capital?
Deepesh Raghaw diz.
Um residente pode fazer investimentos no exterior sob LRS.
Rajeev Nalladat diz.
Se eu enviar os 2.50.000 USD permitidos para a minha conta bancária nos Estados Unidos, devo pagar o imposto novamente nos EUA declarando-o como um rendimento?
Como o dinheiro na conta NRO já está tributado, como evito a dupla tributação nos EUA?
Deepesh Raghaw diz.
Por favor, fale com um especialista em leis fiscais dos EUA.
Você paga impostos sobre a renda. Nesse caso, você está apenas transferindo ativos da Índia para EUA.
Os juros sobre a conta NRO (e não o total do saldo NRO) estarão sujeitos a impostos nos EUA. Você pode se beneficiar de acordo com DTAA.
MUITO ARTIGO ILUSTRATIVO.
Deepesh Raghaw diz.
Você é bem vindo. Por favor, compartilhe nas suas páginas de mídia social.
Oi, eu tenho um amigo que mora em Dubai e me aconselha sobre ações. Ele quer sua taxa. Posso pagá-lo usando o LRS? Além disso, ele precisa estar registrado com o SEBI, pois não vive na Índia, mas está aconselhando clientes indianos?
Deepesh Raghaw diz.
Como eu entendi, com as diretrizes do SEBI, o registro não é necessário se você estiver aconselhando apenas clientes NRI. Com você, é o contrário.
Além disso, devo deduzir o TDS? Ele não tem um PAN. Ele nao vive na Índia.
Deepesh Raghaw diz.
Entre em contato com um bom contador fretado para melhor clareza.
Obrigado por um artigo muito informativo. Sob o LRS, meu sogro, residente da Índia, pode receber US $ 70000 para a filha (ou seja, minha esposa) que é NRI (cidadão dos EUA que vivem nos EUA). O banco pedirá For 15CA / 15CB?
Esse dinheiro pode ser transferido para a conta bancária nos Estados Unidos ou tem que ir à conta NRO na Índia primeiro e, em seguida, transferir para NRE e depois repatriar para os EUA da conta NRE?
Diz CA PRATIK DILIP PARAKH.
Existem duas maneiras de transferir esses fundos fora do INIDA.
PRIMEIRAMENTE, SEU SEU PAI DEVE REGIR O MONTANTE À SUA FILHA / (SUA ESPOSA), NA ÍNDIA ATRAVÉS DE DOCUMENTAÇÃO APLICÁVEL. APÓS A ACUMULAÇÃO DOS FUNDOS NA SUA CONTA, NECESSÁVEL PRECISA DE ARQUIVAR O FORMULÁRIO 15CA E 15CB COM O SEU BANCO NA ÍNDIA (ALGUMA PROVA DE FONTE DE SALDO) PARA A TRANSFERÊNCIA DE FUNDOS NO EXTERIOR.
SEGUNDO, SEU PADRE PODE FAZER DIRECTAMENTE UM PRESENTE CRIANDO A SUA COMPOSIÇÃO BANCÁRIA DA FILHA FORA DA ÍNDIA, NOS CASOS, FORMULÁRIO 15CA E 15CB NECESSITAMOS SER APRESENTADOS POR SEU PAI EM LEI.
POR QUALQUER RESPOSTA ADICIONAL, POR FAVOR, COMUNICAR EM pratikparakh @ yahoo.
Ruchika Jain diz.
Oi senhor, o regime LRS é aplicável para a transferência da quantidade NRO FD para a conta NRE no NRI que detém PAN na ÍNDIA? O montante de juros é Rs. 4 Lakhs e TDS @ 10% estão sendo deduzidos no mesmo? Também Form 15CA & amp; O CB deve ser arquivado?
Deepesh Raghaw diz.
LRS é para residentes. Se você tiver contas NRO / NRE, você já é um NRI.
Da conta NRO, você pode repatriar até US $ 1 milhão por ano financeiro.
Como residente, não se pode remeter dinheiro de acordo com a LRS para negociar operações de divisas ou margens no exterior. Se ainda quiser negociar derivados, o que é preciso fazer?
1. Tenho que me aproximar do RBI para remeter dinheiro para negociação de margem e buscar uma aprovação especial?
2. Se não for possível que os residentes individuais marquem o comércio, é permitido às empresas fazê-lo? o que significa que posso configurar uma empresa no exterior e a empresa faz a negociação?
Deepesh Raghaw diz.
Eu não tenho muita idéia sobre isso. Sugiro que entre em contato com um especialista / advogado da FEMA.
Pavithra V diz.
OI. Eu também tenho a mesma consulta. Você recebeu alguma resposta para sua pergunta? Será realmente útil se você puder compartilhar o mesmo.
Deepesh Raghaw diz.
Não tenho uma resposta para a sua consulta. Consulte um especialista / advogado da FEMA.
Eu quero contratar um empregado nos EUA, estou confuso com o quanto eu posso pagar e há alguma restrição de pagamento e há alguma carga tributária sobre isso, eu estou fazendo negócios em um setor de indústria química.
Deepesh Raghaw diz.
Eu não sou a pessoa certa para responder a essas perguntas.
Um conselho semi-assado pode levar a problemas.
Aconselhe-se a consultar um bom Contador Público.
Desejo comprar uma propriedade no exterior. Como transito o dinheiro para o exterior? Abro uma conta bancária? Como posso abrir uma conta bancária no exterior?
Também o limite é de US $ 250.000 por ouvido por pessoa. Posso fazer isso com a cotação do meu irmão / irmã / filho / filha e comprar a casa em meu nome? Por exemplo, se a propriedade vale US $ 750.000, posso remeter US $ 250,000 em meu nome, US $ 250,000 no nome dos meus filhos e US $ 250,000 no nome dos meus irmãos e comprar uma casa por US $ 750,000 em meu nome? Por favor, esclareça. Obrigado!
Queria saber se o Indiano residente pode transferir para o NRI (parente do sangue) suas 3% de ações na empresa com valor de mercado próximo de Rs.15Cr por meio de presente devido ao acordo familiar? À medida que ele viola o limite LRS, podemos abordar o RBI para permitir que essa transferência / presente seja feita para o NRI?
Deepesh Raghaw diz.
Não há problema em se aproximar do RBI para qualquer clareza.
Não tenho certeza se você está transferindo ações ou o valor. Como eu entendo, a transferência de ações não deve ser apresentada por LRS.
Sugiro que você fale com um bom contador fretado ou um advogado da FEMA.
Roshan lal diz.
Minha pergunta simples é: -
Eu quero enviar câmbio como presente para meu filho, nora, netos em seus aniversários, ocasiões de festivais como Diwali / Natal / Ano Novo.
Qual é o limite para a remessa individualmente, ou seja, em aniversários e coletivamente em ocasiões de festival. Pl indica o limite de quantidade e o procedimento.
Deepesh Raghaw diz.
O limite está na remessa por você (não no destinatário). Você pode enviar até 250.000 USD por ano (no total).
Sobre o procedimento, forneci alguns detalhes na publicação.
Para maior clareza sobre o procedimento (meu conhecimento é limitado), sugiro que você fale com um Contador Público.
Aguardando aconselhamento.
ALPESH Jadav diz.
Uma pessoa residente pode dar um empréstimo não garantido a um não residente que não é parente dessa pessoa residente? Pls me dê orientação se você tiver # 8230;
De Alpesh jadav.
Deepesh Senhor, tive uma consulta em relação ao LRS que se beneficiará da sua visão. Meu irmão está planejando perseguir o caminho de Visa de Investidor de Nível 1 para imigrar para o Reino Unido. De acordo com o artigo, você menciona que certas exceções são permitidas quando se trata de transferir fundos acima do limite LRS de $ 250k, e isso inclui a emigração, & # 8220; se for exigido pelo país de emigração & # 8221 ;. O Visa de Investidor de Nível 1 do Reino Unido exige que fundos de £ 2ml sejam transferidos para uma conta bancária no Reino Unido e investidos em investimentos qualificados. Você pode lançar alguma luz sobre esse cenário específico? # 8212; é possível transferir £ 2mln de uma só vez, há alguma documentação adicional a ser arquivada com o RBI, qualquer outra coisa que meu irmão deveria estar ciente de etc.? Agradecemos antecipadamente a sua resposta.
Esperando por uma resposta, senhor profundo.
Deepesh Raghaw diz.
Deve ser permitido, mas não tem muita idéia sobre os detalhes operacionais.
Verifique os detalhes operacionais com o banco AD.
Artigo muito bom e útil. Meu filho está prestes a terminar seu estudo nos EUA. Durante o treinamento de trabalho por 1 ano, eu gostaria de fornecer seu suporte de manutenção. É permitido? Se permitido, deixe-me saber se ele está sob não LRS ou LRS.
Deepesh Raghaw diz.
Na minha opinião, LRS.
meu filho estudou no estrangeiro, de acordo com a FEMA, ele é um NRI, ele tem que abrir uma conta NRO / NRI, é obrigatório,
e se ele tem uma propriedade que valha 1CR, ele pode vender isso e enviar o dinheiro para sua própria ação?
Deepesh Raghaw diz.
Não é obrigatório possuir uma conta NRI / NRO.
No entanto, o produto da venda de imóveis deve chegar a uma conta NRO.
Seu filho pode repatriar até US $ 1 milhão da conta NRO por ano.
Sugiro que você também fale com uma boa CA nesse sentido.
Tenho vivido nos EUA desde 2008. Mandei um pouco de dinheiro aos meus pais e ao meu irmão o tempo todo. Estou pensando em trazer um pouco desse valor para EUA. Seria cerca de 100 mil USD. Não há impostos para mim nos EUA quanto tempo o dinheiro que recebo de meus pais como presente. Meus pais são agricultores e eles não apresentam impostos na Índia neste momento, que tipos de obstáculos eles podem ter me enviando dinheiro da Índia? Qual é a melhor maneira de fazer?
Deepesh Raghaw diz.
Sugiro que você fale com uma CA.
Se seus pais tiverem que remeter, eles podem remeter sob LRS.
Ou você pode aceitar presentes na Índia e obtê-lo creditado em sua conta NRO e, em seguida, enviar para o exterior.
Oi, tenho uma preocupação proprietária na Índia. Eu tenho uma empresa proprietária exclusiva na África Ocidental também com o mesmo nome. Eu também tenho uma conta corrente na África. Para mobiliário de escritório em África, posso enviar alguns milhares de dólares da SB ou da Conta corrente através do esquema LRS? O que os documentos serão suficientes para satisfazer o AD / banco I & # 8217; m Índia.
Obrigado a reverter em breve.
Deepesh Raghaw diz.
Para obter a documentação necessária, entre em contato com o banco AD.
Minha irmã reside na Noruega e eu tenho que ganhar dinheiro com ela para apoiar sua compra de imóveis na Noruega a partir da Índia. Posso transferir fundo para sua conta norueguesa usando o LRS?
Deepesh Raghaw diz.
Não vejo problemas de regulamentação. Você pode enviar dinheiro para sua irmã.
O Banco irá guiá-lo melhor sobre os detalhes operacionais.
Caro senhor, eu tenho uma consulta semelhante, eu sou um indiano residente, meu Irmão no Reino Unido quer comprar um apartamento, posso financiar um montante parcial para o meu Irmão dizer cerca de 60k $ (40-50 lakhs INR), tomando pessoal ou empréstimo contra a propriedade na Índia. O empréstimo será apenas em meu nome. Esse montante pode ser tratado como Gift para o meu Irmão de acordo com o esquema LRS, por isso ele não será tributado.
Pode uma pessoa pagar fundos sob LRS para seu cunhado? É permitido?
Pode uma pessoa fazer * remessa sob LRS para seu cunhado no Reino Unido?
Deepesh Raghaw diz.
Não vejo nenhum problema.
Alguém tem uma cópia das FAQs emitidas pela RBI em 17 de setembro de 2018?
Seria ótimo se você pudesse compartilhar o mesmo.
Deixe uma resposta Cancelar resposta.
Barra lateral primária.
Nossas Ofertas de Serviços.
Oferecemos uma gama de serviços que vão desde recomendações de investimento até planejamento financeiro abrangente. Visite nossa seção de Ofertas para mais detalhes.
SUBSCREVA PARA BOLETIM DE NOTÍCIAS.
Testemunhos.
Eu tive uma experiência muito boa e bastante gratificante nos meus tratos com o Sr. Deepesh. Encontrei Deepesh para Frank, Knowledgeable & amp; assegurando. O plano final elaborado por Deepesh foi bastante detalhado e realista. Eu definitivamente recomendaria serviços de planejamento pessoal para meus amigos e parentes.
Nandan Kossambe Engenheiro sênior de eletricidade, BASF South East Asia Pte Ltd, Singapura.
Trabalhei com o plano de financiamento pessoal para rever e aprimorar meu portfólio. Toda a experiência foi muito profissional e, ao mesmo tempo, personalizada. Deepesh se certificou de que ele entende todas as minhas circunstâncias financeiras que afetam o planejamento. Ele também se certificou de que estou ciente de todas as informações e possíveis alternativas antes de chegar ao plano final. Todo o processo foi muito envolvente e produtivo. Continuarei a contar com o plano de financiamento pessoal para as minhas necessidades futuras.
Deepak Dahuja Diretor de Engenharia, Hughes Systique Corporation Gurgaon.
Trabalhei com a Deepesh por investir em fundos mútuos. Deepesh foi muito útil ao longo do noivado. Como sou investidor da primeira vez, a Deepesh garantiu que entendi todos os riscos e benefícios. Ele era facilmente acessível, flexível com temporizações e garantia de transparência ao longo do processo. Uma das melhores coisas sobre ele é que ele encorajou perguntas de mim e também me convidou para desafiar seus conselhos de investimento antes de finalizar o portfólio. Em suma, tem sido uma ótima experiência trabalhando com ele. Obrigado por toda a ajuda!
Vishakh Maruvala Senior Fiscal, EY Bangalore.
Foi uma ótima experiência interagindo com Deepesh. Suas orientações e sugestões sobre fundos mútuos e seguros de longo prazo foram muito úteis. A melhor parte é que ele é rápido para responder as questões levantadas e explica tudo muito bem. Ele me fez analisar meus objetivos financeiros e explicou a escolha dos produtos de investimento em detalhes.
Raghavendra Shetty GenPact Bangalore.
Estou muito satisfeito com o serviço prestado. O que gostei do melhor foi a prontidão em resposta por e-mail, bate-papo ou um telefonema.
Como investidor pela primeira vez, eu precisava de muitos esclarecimentos antes de avançar e realizar os investimentos. Deepesh forneceu orientação e respondeu pacientemente todas as minhas dúvidas.
Ele entendeu meus objetivos personalizados e aconselhou sobre como avançar na sua estratégia. Estou ansioso pelo relacionamento de longo prazo na realização de meus objetivos financeiros.
Por favor, mantenha o bom trabalho.
Debranjan Banerjee Tata Consulting Services Hyderabad.
Aparições de TV.
Procurando conteúdo para o site.
Se você está procurando um conteúdo único de finanças pessoais para o seu site, entre em contato conosco.

Remetendo dinheiro da Índia: procedimentos e regulamentos.
Enviar dinheiro da Índia para um país estrangeiro pode ser um procedimento assustador para empresas estrangeiras e expatriados que vivem na Índia. Existem vários esquemas e regulamentos que limitam a quantidade de dinheiro que pode ser remetido e com que finalidade.
As remessas para fora geralmente devem ser aprovadas nos termos da Lei de Gerenciamento de Câmbio (FEMA), 1999, que regula todas as transações envolvendo câmbio. Essas diretrizes visam tornar o comércio e os pagamentos externos mais fáceis como parte da liberalização econômica do país na década de 1990.
RELACIONADO: Remeter dinheiro da Índia e # 8211; Escolhendo a Estratégia de Repatriamento Correta.
Restrições e Regulamentos de acordo com as Diretrizes da FEMA.
As transações de contas correntes que são proibidas ou requerem aprovação estão listadas na Seção 2 (j) da FEMA. O Cronograma I desta seção lista as transações para as quais a retirada do câmbio é proibida, o Anexo II lista as transações que requerem aprovação do Governo Central e o Anexo III enumera as transações que exigem aprovação do RBI.
As transações proibidas incluem:
Ganhos na Loteria; Renda de corrida; e, para a compra de bilhetes de loteria, piscinas de futebol e revistas proibidas.
Additionally, payment of commission on exports made towards equity investment in Joint Ventures (JVs) or Wholly Owned Subsidiaries (WOSs) of Indian companies abroad is also prohibited.
Remittance transactions that require Central Government approval range from cultural tours to prize money/sponsorship from sports activities abroad where the amount exceeds US $100,000. Certain remittances and payments by Public Sector Undertakings (PSUs), such as advertisements in foreign print media, are also regulated by this Schedule.
There are many outward remittance transactions that require RBI approval if they are above a certain amount. For example, private visits per financial year need approval if they exceed US$10,000, and payment for consultancy services procured by Indian companies executing infrastructure projects need RBI approval if they are more than US$10,000,000 per project. Remittance for business visits need RBI approval if they exceed US$25,000.
Remitting from NRO (Non-Resident Ordinary) Accounts.
The most common accounts from which expatriates remit money are NROs. An NRO account is a savings account where the holder can maintain and manage their income earned in India.
Remittances from NRO accounts are limited to US$1,000,000 per financial year (April-March). To remit from an NRO account, two documents need to be submitted: Form 15 CA, and Form 15 CB. Although these documents can be obtained online, the process of dealing with a chartered accountant is easier with a consultant present in India.
RELATED: Payroll & HR Services from Dezan Shira & Associados.
Liberalized Remittance Scheme (LRS)
The Liberalized Remittance Scheme (LRS) was announced in 2004 as a step towards further simplification of India’s foreign exchange services. It allows individuals, including minors, to remit up to US$ 200,000 per financial year. There are no restrictions on frequency of remittance, but the individual must have an account at an authorized dealer and must designate a branch of that bank, through which all remittances under LRS will be made.
The LRS allows Indian residents to acquire and hold shares, including property, outside India without prior approval of the RBI. In other words, it effectively waives Schedule III of FEMA. Individuals can also open foreign currency accounts with banks outside India for carrying out transactions. Importantly, the LRS is not available to corporate or partnership firms.
A foreign national that wishes to remit funds under the LRS will need to use their PAN number, which can be issued to foreign nationals with a valid visa. The purpose of the PAN number is to bring universal identification to all financial transactions and to prevent tax evasion.
One crucial requirement of the LRS is that the individual must have had a bank account at an authorized dealer for at least one year. Such a bank is specifically authorized by the Reserve Bank under Section 10(1) of FEMA to deal in foreign exchange. Most large international banks are authorized dealers.
Other Remittance Schemes.
For persons and individuals that don’t qualify for the LRS, there are other schemes that allow remittance up to a certain amount. Remittances up to US$25,000 for current account transactions are called Small Value Remittances and can be made even without holding an account at an authorized dealer. However, these remittances still require a Request Letter from an authorized dealer bank.
Remittances up to USD $100,000 per financial year may be made for the following purposes:
Education abroad Employment abroad Emigration Maintenance of close relatives Medical treatment abroad.
All resident individuals (including foreigners with a PAN number) are allowed to use this but, like LRS, it is unavailable to corporate and partnership firms.
It is also important to note that a chartered accountant certificate (which includes forms 15CA & 15CB) is required for all transactions not covered by the LRS or Small Value Remittances. In addition, residents who don’t have an account with an authorized dealer cannot remit under the LRS.
RELATED: How to Navigate India’s Employment Visa Procedures.
Remittance by Foreign Companies.
All investments and profits earned by foreign companies in India are repatriable after taxes are paid. However, certain sectors are subject to special conditions, such as Defense, wherein investment is subject to a lock-in period until permission is granted by the Indian government. Profits and dividends earned from an Indian company are also repatriable after payment of the dividend distribution tax due on them.
According to sections 11C.1 and 11C.2 of RBI’s Exchange Control Manual, application for remittance of profits by branches of foreign companies requires the following documents:
Certified copies of audited Balance Sheet and Profit and Loss Account statement for the year to which the profit relates; Certificate from auditors covering how the remittable amount was calculated, confirmation that entire income of the branch office had accrued from sources in India, and confirmation that the requirements of the Companies Act, 1956, have all been met; Certificate from auditors citing RBI’s approval number and date, to the effect that the branch office has carried on business in compliance with approval granted by RBI; Certificate from auditors that shows sufficient funds have been set aside to meet all Indian tax liabilities, or that these liabilities have already been met; Declaration from the applicant that profits sought for remittance are purely earned in the normal course of business and do not include profits from any other source.
Authorized dealers will scrutinize the documents to make sure that the source of income is from RBI-approved activities, and that the calculations of the amount sought to be remitted are correct.
Remittance by Foreign Banks.
After finalizing the accounts for the respective year, foreign bank branches may remit to their Head Offices the net of tax arising out of their Indian business, in accordance with the Banking Regulation Act, 1949.
India’s remittance procedures, both for expatriates and foreign companies, require significant knowledge of the relevant regulations. In India, outward remittance is generally more difficult than inward remittance. Companies must ensure they are in compliance and under the legal procedures so as to not fall out of the Anti-Money Laundering (AML) standards. Businesses in doubt should seek professional help to deal with the myriad of different laws, which can take more than the needed time in the remittance process.
Editor’s Note: This article was first published on January 30, 2018, and has been updated as of December 7, 2018 to incorporate the latest regulatory developments.
Asia Briefing Ltd. is a subsidiary of Dezan Shira & Associados. Dezan Shira is a specialist foreign direct investment practice, providing corporate establishment, business advisory, tax advisory and compliance, accounting, payroll, due diligence and financial review services to multinationals investing in China, Hong Kong, India, Vietnam, Singapore and the rest of ASEAN. For further information, please email india@dezshira or visit dezshira.
Stay up to date with the latest business and investment trends in Asia by subscribing to our complimentary update service featuring news, commentary and regulatory insight.
Doing Business in India 2018 is designed to introduce the fundamentals of investing in India. As such, this comprehensive guide is ideal not only for businesses looking to enter the Indian market, but also for companies who already have a presence here and want to stay up-to-date with the most recent and relevant policy changes.
In this issue of India Briefing Magazine, we examine issues related to pre-investment due diligence in India. We highlight the different regulatory, tax, and socio-economic issues that a company should be aware of before entering the Indian market. We also detail some of the topics related to entry structures while investing in the Indian market, as well as cultural and HR due diligence, which may differ from state to state.
In this issue of India Briefing Magazine, we look at issues related to repatriating funds from India. We highlight the unique regulations for sending funds back from India, examine the various strategies companies can make use of while repatriating, and look at remittance procedures for different types of Indian entities. Finally, we give some tips on how expats can remit their Indian money to their home countries.
Compartilhar isso:
Related reading.
Dezan Shira & Associates' Service Brochure.
Dezan Shira & Associates´ brochure offers a comprehensive overview of the services provided by the firm. Com.
The IT Sector: Time to Invest in India.
In this edition of India Briefing Magazine, we make the case for why now is the right time for foreign firms t.
Tax, Accounting and Audit in India 2017-18 (3rd Edition)
The third edition of Tax, Accounting and Audit in India is updated for 2017, and provides an overview of the f.
India's Digital Payments Future.
In line with government reforms, Prime Minister Narendra Modi has pushed Indians to adopt cashless transaction.
An Introduction to Doing Business in India 2017.
An Introduction to Doing Business in India 2017 is designed to introduce the fundamentals of investing in Indi.
Recomendado para você.
5 pensamentos sobre & ldquo; Remitting Money from India: Procedures and Regulations ”
How can a person send more than $2.5 Lakhs per annum for import of goods.
Is it Allowed to make payments as Service Commission to Different Foreign Individuals with any Banking Mode from India for the Services Rendered From India.
& # 8211; Is there any upper limit of how many individuals can maximum be, and what kind of Account Holder Information is required to be stored to avoid any hassles later other than KYC.
& # 8211; Is their any kind of Restriction?
& # 8211; What Kind off Taxation needs to be paid, If any as for Local Services individual will Charge GST and we will deduct TDS.
PS: if you do not have the answer please guide which door to knock.
Can security money of USD25000 be remitted from India for participation in international auction abroad. In case of failure of bid the remittance will be repatriated.
Thank you for your query. Our service team will be in touch with you shortly.
Deixe uma resposta Cancelar resposta.
Never miss an update.
Stay ahead of the curve in emerging Asia by subscribing to our regional publications. Subscribers take full advantage of all our website features and receive regular updates from our local experts on doing business in Asia.

Forex outward remittance scheme


Within the overall limit of USD 250,000 per financial year.
However individuals may avail of exchange facility for an amount in excess of the overall limit prescribed under the LRS, if it is so required by a country of emigration provided submission of proof of estimate by a country of emigration.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders) Where remitter and beneficiary are the same, a confirmation of the residential status of remitter in the form of a self-declaration or a copy of his/her passport with the pages for emigration stamps included.
Nenhuma quantidade de câmbio pode ser remetida fora da Índia para se tornar elegível ou para obter pontos ou créditos para a imigração. Todas essas remessas exigem autorização prévia do Banco de Reserva. If requirement exceeds USD 250,000, the person requires to obtain the prior approval from the Reserve Bank. This amount should only to meet the incidental expenses in the country of emigration. Further, this remittance should not for undertaking any capital account transactions such as overseas investment in government bonds; terra; empresa comercial; etc.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders)
A person is defined as a “Close relative” of another if they are:
Members of a Hindu Undivided Family OR Husband and wife OR One is related to other as follows: Father (including step-father) Mother (including step-mother) Son (including step-son) Son’s wife Daughter Daughter’s husband Brother (including step-brother) Sister (including step-sister)
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders)
If the remittance exceeds USD 250,000 as the case may be, the remittance can still be made by additionally providing the estimate of cost of treatment from the doctor or hospital in India or abroad.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders)
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders)
No foreign currency remittance for this purpose is permitted to Nepal & Butão.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders)
No foreign currency remittance for this purpose is permitted to Nepal & Bhutan Visits in connection with attending of international conference, seminar, specialised training, study tour, apprentice training etc. are considered as “Business Travel”
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders) CA certificate certifying that the consultancy service has been received in India for which remittance to be done outside India Valid documentary evidence for services rendered (Invoice / Contract copy / agreement copy etc. Invoice should be in the name of the person making the paymen.
Remittance should be made directly to the consultant raising the invoice.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders) Credit card bill or invoice In case the credit card issuing bank has appointed collection agency for recovering dues Letter from collection agency quoting credit card details i. e. card holder's name, credit card number, and amount due.
Remittance must be made directly to the Bank issuing the card or to the Collection agency appointed by the bank. Use of ICC for payment in foreign exchange in Nepal or Bhutan is not permitted.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders)
Limit is applicable for all permissible current account transactions and limit is within the overall limit of USD 250,000 per financial year For current account non-trade transactions upto USD 25,000 or equivalent, LRS declaration is non-mandatory.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders)
Basis your purpose of remittance, additional documentation may be requested to process your transaction. Please contact your Relationship Manager or nearest ICICI Bank branch.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted In case you do not have an account with the Bank for 1 year, either of the following documents are required additionally: Copy of Bank statement of another Bank for the balance period or, Copy of latest Income tax assessment order.
“Gift”, being of a personal nature, should be made favouring an individual and not to a corporate or to himself/herself.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted In case you do not have an account with the Bank for 1 year, either of the following documents are required additionally: Copy of Bank statement of another Bank for the balance period or, Copy of latest Income tax assessment order.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted In case you do not have an account with the Bank for 1 year, either of the following documents are required additionally: Copy of Bank statement of another Bank for the balance period or, Copy of latest Income tax assessment order.
Additional documents may be required to process the request.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted In case you do not have an account with the Bank for 1 year, either of the following documents are required additionally: Copy of Bank statement of another Bank for the balance period or, Copy of latest Income tax assessment order.
Remittance abroad for purchase of property in India is not permissible under LRS.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted In case you do not have an account with the Bank for 1 year, either of the following documents are required additionally: Copy of Bank statement of another Bank for the balance period or, Copy of latest Income tax assessment order.
A self-declaration in the prescribed format If you are a returning NRI – Copy of Visa / Work permit or similar showing that you were resident abroad at the time of taking the policy If you are a resident individuals – documentary evidence showing that the policy is held under general or specific permission of RBI.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted In case you do not have an account with the Bank for 1 year, either of the following documents are required additionally: Copy of Bank statement of another Bank for the balance period or, Copy of latest Income tax assessment order.
A self-declaration in the prescribed format If you are a returning NRI – Copy of Visa / Work permit or similar showing that you were resident abroad at the time of taking the policy If you are a resident individuals – documentary evidence showing that the policy is held under general or specific permission of RBI.
Retail Outward Remittance Application – A2 cum LRS Declaration PAN card copy In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally (applicable for ICICI Bank account holders) In case you do not have an account with the Bank for 1 year, either of the following documents are required additionally: Copy of Bank statement of another Bank for the balance period or, Copy of latest Income tax assessment order.
Basis your purpose of remittance, additional documentation may be requested to process your transaction. Please contact your Relationship Manager or nearest ICICI Bank branch.
Documentation for Non-Resident Indian Customers.
Retail Outward Remittance Application - A2 cum LRS Declaration In case the remittance amount is ₹ 10 lac and above, a cancelled cheque need to be submitted additionally.
Online Remittance facility is also available for the customers having internet banking account with ICICI Bank.
For more details kindly contact to ICICI Bank Branch.
USD 1 Million per financial year; para remessa proveniente de renda diferente da receita corrente.
Retail Outward Remittance Application Form 15 CA and 15 CB as applicable Cancelled cheque for remittance requests ₹ 10 lac and above Self-attested copy of passport FD closure request signed by all deposit holders (Incase of premature closure of Fixed Deposit & repatriation requests) Declaration-Cum-Undertaking Under FEMA, 2018.
Note - Documents mentioned under point 4 and 5 are not applicable for customers who are visiting a branch in India to place a request for pre-mature closure of the deposit and in-person verification of all applicants has been conducted by the ICICI bank official. The ICICI Bank official may call for self-attested copies of the passport of all applicants as a part of in-person verification.
In addition to the above documents, proof of source of funds would be required. Kindly select the source of funds from the below list for additional documents.
Current income (like Rental Income, Dividend, Interest Income, etc.)
Rental Income: Rent receipts / Rent Agreement Dividend: Dividend Warrant / Intimation / Entry in bank statement showing receipt is on account of dividend Interest: Statement of Bank (if other than ICICI Bank Ltd.). If interest is on other securities, interest warrants or Bank statement clearly showing receipt is on account of interest.
In each of the above cases, if Form 16A (TDS Certificate) is submitted mentioning the source of funds, this may also be accepted.
* If source of funds is interest on the NRO savings account or NRO FD or NRE FD held with ICICI Bank Ltd and the interest is directly credited to the account, Form 15CA and CB not required.
* Remittance amount should be in line the source of income and same should be reflect into your bank statements clearly. Additional documents may be required to process the request.
Sale proceeds of permissible immovable property acquired out of funds remitted from abroad / NRE / FCNR accounts.
Copy of the registered sale deed for sale of property Copy of the registered purchase deed for acquisition of property FIRS for property acquired out of funds remitted from abroad or loan repaid out of funds from abroad (not required incase remittances processed through ICICI Bank). Bank statement showing the debits for payment for the property (for payments from NRE / FCNR accounts or loan repaid by debits to such accounts) If the property was acquired out of loan funds, loan statement or release letter from the lender Property acquisition declaration in prescribed format.
* If the property purchased and sold is agricultural land / plantation / farmhouse, then proof of RBI approval for such purchase would be required.
* The Capital gain can be repatriated from the NRO account as well upto a limit of USD 1,000,000/- per financial year.
* This facility is not available to citizens of Pakistan, Bangladesh, Sri Lanka, Afghanistan, China, Iran, Nepal and Bhutan. Such persons are required to obtained RBI approval in order to repatriate the funds.
* Remittance amount should be in line with the sale and purchase deed of property and same should be reflect into the customer’s bank statement clearly.
* Remittance amount should be in line with the sale and purchase deed of property and same should be reflect into your bank statements clearly. Additional documents may be required to process the request.
Sale proceeds of permissible immovable property acquired out of Rupee sources (when resident or out of domestic credits in the NRO account)
Copy of the registered sale deed for sale of property Copy of the registered purchase deed for acquisition of property Property acquisition declaration in prescribed format.
* If the documents provided are in a language other than English or Hindi, the translated copy of the same duly attested by a notary public or an authorized translator is also required to be obtained.
* There is no requirement for holding the property for any minimum period.
* If the property purchased and sold is agricultural land / plantation / farmhouse, then proof of RBI approval for such purchase would be required. However if the property was acquired while the customer was a resident, no RBI approval is required.
* This facility is not available to citizens of Pakistan, Bangladesh, Sri Lanka, Afghanistan, China, Iran, Nepal and Bhutan. Such persons are required to obtained RBI approval in order to repatriate the funds.
*Remittance amount should be in line with the sale and purchase deed of property and same should be reflect into the customer’s bank statement clearly.
* Remittance amount should be in line with the sale and purchase deed of property and same should be reflect into your bank statements clearly. Additional documents may be required to process the request.
Sale proceeds of permissible immovable property acquired through inheritance (when resident or out of domestic credits in the NRO account)
Copy of the registered sale deed for sale of property2. If the details of the inheritance are not clearly mentioned in the sale deed, please provide any one of the below: Copy of the Will Succession Certificate Legal Heirship Certificate Partition Deed Settlement Deed Court order Share certificate of Co-operative Housing Society showing transfer of the share to the seller Mutation Deed / Certificate Copy of the death certificate of the deceased person on whose demise the succession document came into operation (not required in case of partition deed or court order) Property acquisition declaration in prescribed format.
* If the documents provided are in a language other than English or Hindi, the translated copy of the same duly attested by a notary public or an authorized translator is also required to be obtained.
* There is no requirement for holding the property for any minimum period.
* This facility is not available to citizens of Pakistan, Bangladesh, Sri Lanka, Afghanistan, China, Iran, Nepal and Bhutan. Such persons are required to obtained RBI approval in order to repatriate the funds.
* Remittance amount should be in line with the sale and purchase deed of property and same should be reflect into your bank statements clearly. Additional documents may be required to process the request.
Refund of application / earnest money / purchase consideration on account of non-allotment of flat / plot / cancellation of booking / deal for purchase of residential / commercial property by Building Agencies etc.
Valid documentary evidence for cancellation of the deal like cancellation agreement or correspondence between the parties etc. If the remitter has assigned the rights to another person, copy of tri-partite agreement between the seller, remitter and such third party Receipt from builder (at the time of purchase) FIRS for funds remitted from abroad(Not required if the remittance is processed through ICICI Bank)5. Bank statement showing the debits for payment for the property (for payments from NRE / FCNR accounts).
* If the documents provided are in a language other than English or Hindi, the translated copy of the same duly attested by a notary public or an authorized translator is also required to be obtained.
* This facility is not available to citizens of Pakistan, Bangladesh, Sri Lanka, Afghanistan, China, Iran, Nepal and Bhutan. Such persons are required to obtained RBI approval in order to repatriate the funds.
* Remittance amount should be in line with the agreement/receipt of property and same should be reflect into your bank statements clearly. Additional documents may be required to process the request.
Sale proceeds from sale of shares.
For sales sold through Stock Exchange – copy of Demat Statement from Depository Participate showing the amounts credited to the account (should match with the account statement) OR Contract notes for the sale.
* Remittance amount should be in line with the sales of shares and same should be reflect into your bank statements clearly. Additional documents may be required to process the request.
Gift received.
Gift Deed / Declaration signed by both parties stating the details of the gift.
* Gift is only a permissible source of funds where received from a close relative of the NRI.
*Gift in rupees from any other person is not a permissible source and RBI approval is required to repatriate the same.
* Remittance amount should be in line with the Gift deed/Declaration and same should be reflect into your bank statements clearly. Additional documents may be required to process the request.
Other assets eligible for repatriation (like FD proceeds, PPF balances, Insurance claim/maturity, Matuirty of debentures/bonds, etc.)
Documentary evidence in support of the acquisition of the assets proposed to be remitted: FD : FD receipt / Bank statement PPF Balances : PPF passbook Insurance claim / maturity : Letter or warrant from the Insurance company Maturity of Debentures / Bonds : Copy of the certificate / Demat statement / letter from issuing company Maturity / claim proceeds of Insurance policy : Copy of the policy document or advice from Insurer regarding maturity / claim Above list is illustrative. Broadly, for any sale of assets, documentary proof of the sale is required. In case of FD's, the prior source of funds out of which the FD was created needs to be examined and would require additional documents. However, for proceeds received as NRO FD closure from another Bank in India coming directly into NRO account of ICICI Bank, the same is not required. In case of assets acquired by inheritance or legacy, in addition to the respective document mentioned above (which would be in the name of the decease legator, also obtain any one of the following: Copy of the Will Death certificate of asset owner. Succession Certificate Legal Heirship Certificate.
*In case the remittance is to be made in more than one installment, all such remittances should be made through the same authorized dealer.
* Facility does not extend to citizens of Pakistan, Bangladesh, Nepal and Bhutan. Such persons are required to obtain RBI approval in order to process the remittance.
* In case of death claims by non-resident heirs of account holder, documents for death claim will be required.
* Remittance amount should be in line with asset deed and same should be reflect into your bank statements clearly. Additional documents may be required to process the request.
Repayment of loan from a close relative.
FIRS for loan received through inward remittance(Not required if remittances processed through ICICI Bank,) Copy of Bank statement or passbook evidencing debit to NRE / FCNR account of non-resident lender Loan Agreement / written consent from borrower and lender specifying the amount, date, period and terms of the loan. Terms should be in conformity with the conditions given below.
* Minimum maturity period of loan is one year.
* Loan is free of interest.
* The amount of loan is received by inward remittance in free foreign exchange through normal banking channels or debit to the NRE/FCNR account of the non-resident lender.
* Remittance amount should be in line with the loan deed and same should be reflect into your bank statements clearly. Additional documents may be required to process the request.
Please contact your Relationship Manager or nearest ICICI Bank branch.
Documentation for Foreign Nationals.
Retail Outward Remittance Application - A2 cum LRS Declaration Copy of valid passport and employment visa. In case of expired visas, duly acknowledged petitions made to the Visa Authorities for renewal of Visas will be accepted as a valid document if the document permits the holder to stay in the country of residence, till the new visa is issued. Cancelled cheque if the remittance amount is ? 10 lac and above (or equivalent foreign currency) Either of the below: Original / self-attested Pay slips issued by the company where the foreign national is employed OR Form 16 duly signed by employer Certificate from the employer mentioning the salary details and deductions Where the customer receives the salary in his/her account held with ICICI Bank and its evident from the bank statement that the funds in the account pertain to salary, the above need not be taken.
The salary proof submitted must: match with the credits in the customer's account cover the amount sought to be repatriated (e. g. if the net monthly salary is INR 1,00,000 and amount sought to be repatriated is INR 3,00,000; then salary proof for 3 months needs to be submitted) If the beneficiary is a joint holder in the remitting account and is resident in India, please confirm the residential status of joint holder by submitting visa copy or a duly signed declaration from the beneficiary.
Remittance received from abroad Rupee proceeds of foreign exchange brought to India Stipend or scholarship received in India.
Retail Outward Remittance Application - A2 cum LRS Declaration Copy of valid passport and employment visa. In case of expired visas, duly acknowledged petitions made to the Visa Authorities for renewal of Visas will be accepted as a valid document if the document permits the holder to stay in the country of residence, till the new visa is issued. Cancelled cheque if the remittance amount is ? 10 lac and above (or equivalent foreign currency) Evidence of remittance received from India (FIRS) or Conversion of foreign exchange (CDF) or Stipend / Scholarship received in India (Stipend certificate or similar document). For remittances processed through ICICI Bank, internal records can be checked. Certificate of completion of studies or training/confirmation from the institute where the studies or training is being conducted regarding the last date of training.
Retail Outward Remittance Application - A2 cum LRS Declaration Copy of valid passport and employment visa. In case of expired visas, duly acknowledged petitions made to the Visa Authorities for renewal of Visas will be accepted as a valid document if the document permits the holder to stay in the country of residence, till the new visa is issued. Cancelled cheque if the remittance amount is ? 10 lac and above (or equivalent foreign currency)
Local credits in the account, if any, are not eligible for repatriation (other than interest on the balance in the account) If the account has been open for more than 6 months, the remittance is only permissible with prior RBI approval.
Internet banking.
Explore o poder de um banco mais simples e inteligente. Banco online com mais de 250 serviços de Banca Móvel.
Banco em movimento com nossos serviços de Banca Móvel. Baixe o aplicativo ou use o SMS Pockets pelo ICICI Bank.
Carteira de pagamento universal com cartão VISA. Faça o download hoje Encontre ATM / Branch.
Banco 24/7 através de uma ampla rede de mais de 4.850 agências e 14.164 caixas eletrônicos.

Best routes to send money abroad.
Últimas notícias & raquo;
The amount of money that Indians send abroad—be it to buy an asset or to fund education—has been increasing. According to data on the website of Reserve Bank of India (RBI), outward remittances totalled $447 million in December 2018. This was also the largest amount ever to be remitted abroad in a single month. In December 2018, the amount stood at $95 million.
Large portions of the money sent abroad in December 2018 was to fund education ($128 million, or about 29%) and for “maintenance of relatives” ($155 million, or 35%). The total amount, however, is not much when compared to remittances received. According to World Bank’s Migration and Remittances Factbook 2018, India was the largest remittance receiving country, with an estimated $72 billion in 2018. Compared to this, according to the RBI website, outward remittances totalled $3.27 billion in 2018—this shows that inflows are 22 times more than the outflows.
“The amount of money that is remitted outwards is much lower than that which comes into the country. There are stricter rules, too, when it comes to sending money abroad,” said Vishal Dhawan, a certified financial planner and founder of Plan Ahead Wealth Advisors Pvt. Ltd.
With so many people receiving money from here, which are the best ways to transfer money abroad? But before we delve into the details, here are some rules one must know pertaining to outward remittances.
Rules to follow.
Early last year, the outward remittance limit under the Liberalised Remittance Scheme (LRS) for Indian individuals was raised from $125,000 to $250,000 by RBI. Under this scheme, you are allowed to remit for the purpose of personal and leisure visits, business visits, employment abroad, gifts and donations, maintenance of close relatives abroad, expenses in connection with medical treatment abroad, and studies abroad.
For the know-your-customer (KYC) process, a copy of your Permanent Account Number (PAN) is a must. You also need to fill up a form to state purpose of remittance (Form A2, which is an application-cum-declaration form). There is also Form 15 CA (used for collecting information regarding payments that are taxable in the hands of recipient non-resident) or Form 15 CB (an alternate way to getting tax clearance instead of a certificate from an income-tax assessing officer). These forms are available on various websites such as those of banks, of the income tax Department and also National Securities Depository Ltd.
If a remitter has a bank account but hasn’t maintained it for a year or more, she has to then provide her latest income-tax assessment order or return filed. You would need these documents when you approach a channel to remit money.
There are various ways to receive money in India, but not so many if you want to send money abroad. For inward remittances, there are foreign exchange websites and many apps. For instance, Xpress Money, a global money exchanger, launched its app XOPO in October 2018, through which money can be remitted to India. ICICI Bank Ltd has the Money2India app for users in the US to remit to India using Facebook contacts. One can also use PayPal.
But to send money abroad from India, you can only use banks, money changers, some travel companies, and some non-banking finance companies (NBFCs).
However, a few innovations are taking place in this sector. For instance, Thomas Cook India Pvt. Ltd launched a foreign exchange app in November. ICICI Bank has Money2World, an online outward remittance facility for Indian customers of other banks. This can be used to remit to any bank account in the world.
“The choice of channel will depend on the quantum of money you want to send as well as the frequency. You also need to be mindful of the exchange rate,” said Lovaii Navlakhi, founder and chief executive officer, International Money Matters Pvt. Ltd.
Let us take a look at how these channels stack up against each other on the three parameters of cost, time taken, and exchange rate.
Mint Money checked the websites of various banks, money changers and NBFCs and called their customer care centres to find out the fees and the convenience with which money can be transferred. Here’s what we found out.
Banks: This is probably the most popular route. Through banks you can transfer money abroad through wire transfers, Net banking, and by foreign currency cheques and demand drafts. In 2009, RBI allowed money to be transferred online, and with that the use of cheques and demand drafts has reduced. “Cheques and demand drafts are usually used now if one has to gift money to relatives,” said Dhawan.
Delhi-resident Anjum Padyal’s daughter, Aanchal, has finished three years of her five-year course in California, USA. Padyal, a physical education professor at Delhi University, and her husband send around $1,000 every month as pocket money to their daughter, which she uses to pay for rent, books, travel, food, and other expenses. “Till about a year back, we used to visit the bank branch to remit the money, but now we do it online. It’s much more convenient, and the forms are the same for transacting online,” said Padyal. The parents and the daughter both have accounts with the same bank.
The cost of transfer varies across banks, but private banks are usually more expensive than public sector peers. Sample this: HDFC Bank Ltd charges Rs. 500 for transfers up to $500, or Rs. 1,000 for a higher amount. ICICI Bank charges Rs. 750 for Internet transfers, and Rs. 1,000 if done from a branch.
Compared to these, State Bank of India (SBI) charges 0.125% of the amount or a minimum of Rs. 125, according to its website. Punjab National Bank, too, has similar charges. (See table for more details.)
The time taken for the money to reach the recipient, too, varies across banks—usually 48-72 hours if sent via Internet; cheques and demand drafts take a few days.
In terms of exchange rates offered, again, private banks are more expensive. For instance, on 8 March, HDFC Bank was offering Rs. 68.31 to one US dollar, while SBI was giving Rs. 68.15.
Money changers: Although there are many small money changers that will send your money, it is better to opt for a bigger, more well-known one. Money changers, too, allow for online transfer of money.
“We are seeing strong uptake for remittances via our online foreign exchange store, and this is particularly significant for the student or educational remittances segment,” said Mahesh Iyer, chief operating officer, Thomas Cook India. For Thomas Cook, Iyer said, the company’s product range is a plus point from a consumer perspective, including outbound remittance for education and maintenance of close relatives. “Those who already have our products come to us for their remittance needs as well,” said Iyer.
But do keep in mind that while you can buy foreign currency demand drafts from a money changer, you will have to mail it yourself.
The fee that money changers charge is similar to that of private sector banks. UAE Exchange India, for example, charges a uniform Rs. 980 (irrespective of amount), while Thomas Cook charges a flat Rs. 750. Time taken is typically 48 hours.
What you need to keep in mind here is that with money changers, there is a longer KYC process. This is because unlike a bank, which will already have many of your details such as bank account number, PAN, address and so on, you will have to provide these afresh to the money changer. Bank account details (of both sender and receiver), and copy of an ID of the sender are needed.
If sending money for education related expenses, you will have to provide a copy of the fee structure.
Some, like Thomas Cook, require you to visit a branch once to deliver the documents in order to process the request. Others like the UAE Exchange allow you to scan the documents and send. Even after this, the money changer has to go through a bank to route the transfer.
In terms of exchange rates, again, they are better than private sector banks, but not as good as public sector banks. For instance, on 8 March, UAE Exchange was offering Rs. 66.61 for a dollar, and Thomas Cook Rs. 67.90. & emsp;
NBFCs: These are the new kids on the block, but there aren’t many participants yet. Facilities offered are similar to that of a money changer—they have online money transfers and although you can buy demand drafts, the NBFC will not send it.
“More people will use websites to remit money rather than visit the branch or send cheques and drafts. Even though initially the cost advantage may not be passed on to the end-customer, this will happen slowly and the cost of remittance will come down,” said K. R Bijimon, chief general manager, Muthoot Finance Ltd. The average remittance through the NBFC’s website is $800.
With regards to fees, some NBFCs charge depending on the money’s destination. For instance, Muthoot Finance charges $2.75 (about Rs. 189 @ 67.16) for transferring money to the US via Net banking, and $6 (about Rs. 403) if sent through its branch. If sending to the UK, the cost is £3.99 (about Rs. 384 @ 96.24) for Net banking and £4.99 ( Rs. 480) through a branch.
Some charge a flat fee. For example, Centrum Capital Ltd (through its foreign exchange services arm, buyforex), charges a uniform rate of Rs. 250.
Just like money changers, even though NBFCs transfer the money within a day, you will need to give your details and of the two bank accounts.
Further, the exchange rate offered is on the higher side. For instance, on 8 March, Muthoot Finance offered Rs. 67.35 for a dollar, and Centrum at Rs. 67.56.
Mint Money take.
“Mostly, money is remitted abroad for the purpose of education and maintenance of relatives, which means that the money has to be sent frequently, and the amount may be high. In case of an emergency, a bank would be a faster route, as it is convenient and the KYC requirement is lesser,” said Navlakhi.
Before choosing which channel to use, be sure of the purpose, amounts involved, frequency and the KYC requirements.
For example, if you are sending a small amount as a gift (a one-time transaction) and you have a few days in hand, you may choose your bank (especially if public sector) because of convenience and lower cost. But if you need the money to reach quickly, then an NBFC may be of help, despite the longer KYC. If convenience is paramount, then banks may be better.

Комментариев нет:

Отправить комментарий